Nga Marta Serafini, Corriere della Sera
Rrëfimet e dëshmitarëve në fshatin Druze pas masakrës në fushën e futbollit: “Është një fatkeqësi”. Doktor Osama Halabi: “Dëgjova alarmet dhe mora një telefonatë. Të gjitha viktimat janë fëmijë. Më është dashur të deklaroj vetë vdekjet “”Është një fatkeqësi për ne.” tregon Ali Ebu Saada. Në sy, ende pamjet e tmerrshme të atyre trupave të përgjakur në fushë të veshur me pantallona të shkurtra dhe bluza futbolli. “Kur ra alarmi, gruaja ime më tha të mos i trembja fëmijët dhe brenda pak sekondash dëgjuam shpërthimin”.
Edhe doktor Osama Halabi nuk lë vend për shpresë. “Isha në shtëpi kur ndodhi. Dëgjova alarmet dhe mora një telefonatë. E kuptova që ishte një aksident i rëndë. Unë vrapova në klinikë. Kanë mbërritur shumë të plagosur. Të gjithë viktimat janë fëmijë, të gjithë me veshje sportive. Ata kishin plagë nga predha në të gjithë trupin. Më duhej të raportoja vetë vdekjet. Arritëm të stabilizonim disa nga të plagosurit dhe t’i dërgojmë në spital”.
Majdal Shams, “Kulla e Diellit”, e themeluar nga një komandant lufte druz në fund të shekullit të gjashtëmbëdhjetë në lartësitë e Golanit, në shpatet e malit Hermon, po pikon nga dëshpërimi. Këtu zbarkoi raketa e Hezbollahut e lëshuar nga Libani. Që nga lufta arabo-izraelite e vitit 1967, ai është kontrolluar nga Izraeli, megjithëse komuniteti ndërkombëtar e njeh atë si pjesë të Sirisë. Më pas në vitin 1981 erdhi ratifikimi zyrtar i ligjit të Golanit nga Knesset.
Komuniteti prej mbi 11 mijë banorësh përpiqet të jetojë në ekuilibër. Mes Izraelit, Sirisë dhe Libanit. Është qyteti i Druze Majdal Shams. Pa shtetësi që nga origjina e tyre, ndjekës të një kulti ezoterik që përzien elementë të Islamit, Judaizmit, Krishterimit dhe Hinduizmit (ata besojnë në shpërnguljen e shpirtrave dhe rimishërimin), – ndryshe nga popujt e tjerë pa vend – ata kurrë nuk kanë pasur aspirata nacionaliste.
Pak më shumë se një milion e gjysmë njerëz, të persekutuar gjatë historisë si heretikë, të shpërndarë në katër anët e Lindjes së Mesme, po përjetojnë një krizë identiteti, veçanërisht në Izrael. Sepse lidhjet me Sirinë janë marka e Majdal Shams. Gjatë viteve 1970, dhe shpesh më pas, shumë familje refuzuan t’i paguanin taksat shtetit të Izraelit. Gjatë viteve 1990, shumë filluan të merrnin leje për të kaluar vijën e armëpushimit për të kryer pelegrinazhe fetare ose për të ndjekur universitetin në Siri. Përfshirë gratë, të cilat kalojnë kufirin për t’u martuar me burra sirianë, siç tregohet në filmin “Nusja siriane”, historia e një gruaje të re që martohet me një kushëri sirian të njohur vetëm përmes letrave.
Që nga viti 2011 në Majdal Shams ata kanë dalë në rrugë në favor të Bashar al-Assad, i konsideruar si mbrojtësi i vetëm i mundshëm i pakicave. Në atë kohë, Druzët mendonin se ishin në shënjestër të ISIS-it, i cili kishte marrë kontrollin e Sirisë veriore dhe kishin frikë nga abuzimi dhe torturat si Yazidët. Por më pas, ndërsa revolucioni kthehet në luftë civile dhe fetare, mbështetja për presidentin e Damaskut gjithashtu zbehet.
Në të njëjtën kohë, të dorëzohet dhe të kërkojë nënshtetësinë në Izrael është e vështirë për një Druz, edhe nëse dikush e bën këtë, megjithëse po flasim për një pakicë që nuk i kalon 10 për qind. Që nga viti 2022, vetëm rreth 20 për qind e popullsisë Druze të Lartësive të Golanit janë qytetarë izraelitë, por numri po rritet me shpejtësi. Megjithatë, marrëdhëniet me Tel Avivin dhe Jerusalemin nuk janë të tensionuara, ose të paktën deri në atë pikë sa të sugjerojnë trazira. Nuk është rastësi që dje, pas sulmit, kryeministri izraelit Benjamin Netanyahu nxitoi nga Shtetet e Bashkuara t’i shprehte ngushëllime udhëheqësit shpirtëror të komunitetit Druz, Sheikh Muafak Tarif.
Në Majdal Shams, epiqendra e konfliktit në këto orë, por ka edhe nga ata që janë tërbuar dhe sulmojnë: «Fëmijët erdhën të luanin e të argëtoheshin. Ky shpërthim i bëri copë-copë. Ku është shteti i Izraelit në gjithë këtë? Ku je Bibi Netanyahu? Në vend që të jeni në Shtetet e Bashkuara për të festuar ditëlindjen e fëmijës suaj në Miami ndërsa fëmijët tanë janë në vijën e parë të frontit në Gaza dhe gjetkë, kjo ngre shumë pikëpyetje”.
Kush janë viktimat e sulmit të Hezbollahut
Autoritetet lokale kanë publikuar emrat e disa viktimave të sulmit në Majdal Shams. Ky është sulmi më vdekjeprurës ndaj Hezbollahut që nga fillimi i konfliktit.
1. Faxhr Leith Ebu Saleh, 16 vjeç
2. Amir Rabie Ebu Saleh, 16 vjeç
3. Nathem Fakher Saeb, 16 vjeç
4. Hazem Akram Ebu Saleh, 15 vjeç
5. John Wadie Ibrahim, 13 vjeç
6. Izel Neshat Ayoub, 12 vjeç
7. Finis Adham Safadi, 11 vjeç
8. Jazan Naif Ebu Saleh, 12 vjeç
9. Alma Ayman Fakhruddin, 11 vjeç
10. Naji Taher Halabi, 11 vjeç
11. Milad Muadad Al-Sha’ar, 10 vjeç