12.6 C
Tirana
03 / 04 / 2025

Aeroportet më të mëdhenj në botë

‘Saudi Arabia’s King Fahd International Airport’ është aeroporti më i madh në botë me një diferencë të konsiderueshme, duke mbuluar plot 776 kilometra katrorë. Në krahasim, Aeroporti Ndërkombëtar i Denverit (DEN), më i madhi në Shtetet e Bashkuara dhe i dyti më i madhi në botë, përfshin 137.8km2. Aeroporti Ndërkombëtar i Kuala Lumpur (KUL) në Malajzi, aeroporti i tretë më i madh në botë, ka një sipërfaqe prej 100km2.

Më poshtë është një listë e 15 aeroporteve më të mëdhenj në botë.

1. Aeroporti Ndërkombëtar King Fahd (DMM) – 776 km2

Aeroporti Ndërkombëtar King Fahd (KFIA), i vendosur në Dammam, Arabia Saudite, është më i madhi në botë për nga madhësia dhe aeroporti i tretë më i madh në mbretëri për nga vëllimi i pasagjerëve. I pozicionuar 31 kilometra në veriperëndim të Damamit, ai u përurua në vitin 1999 dhe u emërua pas ish-mbretit Fahd ibn Abdulaziz. Aeroporti fillimisht u përdor si një bazë ajrore amerikane gjatë Luftës së Gjirit dhe më vonë kaloi në përdorim komercial. KFIA trajton mbi 10 milionë pasagjerë çdo vit në dy pista 4 kilometra dhe tre ndërtesa terminale, duke përfshirë një terminal pasagjerësh për udhëtarët e zakonshëm, një terminal Aramco për aviacionin Saudi Aramco dhe një terminal mbretëror për familjen mbretërore saudite. Rruga më e ngarkuar është për në Dubai, me 70 fluturime në javë. Aeroporti u bë pjesë e Kompanisë së Aeroporteve Dammam (DACO) në 2017, duke çuar më tej Vizionin e Arabisë Saudite 2030. Fluturimet komerciale u pezulluan shkurtimisht në 2020 për shkak të COVID-19, por rifilluan në 2021.

2. Aeroporti Ndërkombëtar i Denverit (DEN) – 137.8 km2

Aeroporti Ndërkombëtar i Denverit (DEN), i vendosur në Shtetet e Bashkuara perëndimore dhe shërben në zonën e Denverit, Kolorado, është i dukshëm për madhësinë e tij, duke mbuluar 33,531 hektarë, duke e bërë atë aeroportin më të madh në hemisferën perëndimore për nga sipërfaqja tokësore dhe i dyti më i madh globalisht. E hapur në vitin 1995, DEN është rritur ndjeshëm, me 82,358,744 pasagjerë të shërbyer vetëm në vitin 2024, duke shënuar një rekord të ri. Ajo operon pistën më të gjatë të përdorimit publik në Amerikën e Veriut dhe është një qendër kryesore për United Airlines, Frontier Airlines dhe Southwest Airlines, kjo e fundit prej të cilave është zgjeruar me shpejtësi që nga viti 2006. Denver International mbështet mbi 215 destinacione në mbarë botën dhe njihet për punësimin e saj të gjerë, duke strehuar mbi 40,000 punëtorë. Aeroporti ka pësuar zgjerime dhe rinovime të konsiderueshme, duke përfshirë përmirësime të mëdha të terminalit dhe porta shtesë, duke rritur kapacitetin dhe efikasitetin e tij në trajtimin e trafikut të pasagjerëve, gjë që e rendit vazhdimisht atë ndër aeroportet më të ngarkuar në botë.

3. Aeroporti Ndërkombëtar i Kuala Lumpur (KUL) – 100 km2

Aeroporti Ndërkombëtar i Kuala Lumpurit (KLIA), aeroporti kryesor që shërben Kuala Lumpur, Malajzi, ndodhet në distriktin Sepang, afërsisht 45 km nga qendra e qytetit. Si aeroporti më i madh në Malajzi, KLIA është një qendër kryesore që u bë e njohur për kostot e ulëta globalisht në 2024 nga OAG. Ai renditet i 35-ti në mbarë botën në trafikun e pasagjerëve, duke trajtuar 47.2 milionë pasagjerë në vitin 2023. Aeroporti ndodhet në një sipërfaqe prej 100 kilometrash katrorë dhe përfshin tre pista dhe pajisje të avancuara të afta për të akomoduar lëvizje të konsiderueshme të avionëve dhe ngarkesa ngarkesash. KLIA operon si një bazë kritike për Malaysia Airlines, AirAsia dhe disa transportues të tjerë ndërkombëtarë, duke mbështetur mbi 819,026 lëvizje avionësh në vit. Ajo ka pësuar një zhvillim të gjerë që nga inaugurimi i saj në 1998, me zgjerime të ardhshme të planifikuara për të rritur ndjeshëm kapacitetin e saj. Pavarësisht sfidave si kriza financiare aziatike dhe krizat e ndryshme shëndetësore globale, KLIA vazhdon të rritet dhe të shërbejë si një pikë kyçe tranziti në Azinë Juglindore.

4. Aeroporti i Stambollit (IST) – 76.5 km2

Aeroporti i Stambollit, i vendosur në lagjen Arnavutkoy në anën evropiane të Stambollit, Turqi, është porta kryesore ndërkombëtare për në qytet dhe aeroporti më i madh në Turqi. Që nga fillimi i funksionimit të tij të plotë më 6 Prill 2019, pas transferimit të të gjitha fluturimeve komerciale nga Aeroporti Ataturk, Aeroporti i Stambollit është shfaqur si një qendër kryesore, e pozicionuar si aeroporti i dytë më i ngarkuar në Evropë dhe Lindjen e Mesme. Në vitin 2023, ishte aeroporti i shtatë më i ngarkuar në botë, me mbi 76 milionë pasagjerë. Aeroporti mbulon një sipërfaqe masive 19,000 hektarë dhe, pas përfundimit të të gjitha fazave të planifikuara deri në vitin 2027, do të mburret me një kapacitet vjetor prej 150 milionë pasagjerësh, potencialisht duke u zgjeruar në 200 milionë. Aeroporti është i njohur për madhësinë dhe kapacitetin e tij të konsiderueshëm, objektet moderne dhe statusin si qendër për Turkish Airlines. Ai lidhet me 122 vende dhe është pjesë përbërëse e infrastrukturës së aviacionit të Turqisë.

5. Aeroporti Ndërkombëtar i Dallas Fort Worth (DFW) – 69,7 km2

Aeroporti Ndërkombëtar i Dallas Fort Worth (DFW), i vendosur midis qyteteve të Dallas dhe Fort Worth në Teksas, është aeroporti i dytë më i madh për nga sipërfaqja tokësore në Shtetet e Bashkuara, duke mbuluar 17,207 hektarë. Si aeroporti kryesor ndërkombëtar që i shërben rajonit të Teksasit të Veriut, është një qendër kryesore për American Airlines. DFW njihet si aeroporti i tretë më i ngarkuar globalisht nga lëvizjet e avionëve dhe i dyti më i ngarkuar nga trafiku i pasagjerëve që nga viti 2022 dhe 2023. Ai ofron fluturime në 254 destinacione, duke e bërë atë aeroportin me më shumë linja pa ndalesa në Amerikën e Veriut që nga prilli 2023. DFW fillimisht u planifikua në vitin 1927, por u realizua vetëm përmes përpjekjeve të përbashkëta midis qyteteve Dallas dhe Fort Worth në fund të viteve 1960, me hapjen e aeroportit në 1974. Ai përmban pajisje moderne, duke përfshirë pista dhe terminale të shumta të dizenjuara për të trajtuar miliona pasagjerë dhe për të lehtësuar lëvizjen brenda aeroportit. DFW gjithashtu kryeson në qëndrueshmëri, duke qenë aeroporti më i madh neutral ndaj karbonit në botë.

6. Aeroporti Ndërkombëtar i Uashingtonit Dulles (IAD) – 47.8 km2

Aeroporti Ndërkombëtar i Uashingtonit Dulles (IAD), i vendosur 26 milje në perëndim të qendrës së Uashingtonit, DC, në Virxhinia, është një nga aeroportet më të mëdhenj për nga sipërfaqja tokësore në SHBA, duke mbuluar 13,000 hektarë. I hapur në vitin 1962 dhe i emëruar pas John Foster Dulles, aeroporti përmban një terminal kryesor të projektuar nga Eero Saarinen, i cili shquhet për bukurinë e tij arkitekturore. Dulles është një qendër kryesore për udhëtimet ndërkombëtare në Mid-Atlantik, duke trajtuar trafikun më të madh ndërkombëtar të pasagjerëve në rajonin jashtë Nju Jorkut. Në vitin 2024, Dulles vendosi një rekord me 27.3 milionë aeroplanë, duke e shënuar atë si aeroportin më të ngarkuar në zonën Uashington-Baltimore dhe duke u renditur i 28-ti në SHBA. Ai shërben mbi 139 destinacione globalisht, me United Airlines si qendrën e saj kryesore, duke mbështetur operacione të rëndësishme nga anëtarët e Star Alliance. Zgjerimet e fundit përfshijnë prezantimin e AeroTrain për të përmirësuar lëvizjen e pasagjerëve midis terminaleve dhe zhvillimet e vazhdueshme që synojnë rritjen e kapacitetit dhe lidhjes së tij.

7. Aeroporti Ndërkombëtar Daxing i Pekinit (PKX) – 47 km2

Aeroporti Ndërkombëtar Daxing i Pekinit, një nga dy aeroportet ndërkombëtare që i shërben Pekinit, Kinë, ndodhet në kufirin e Pekinit dhe Langfang, Hebei. U hap zyrtarisht në shtator 2019 pas gati pesë vitesh ndërtimi, që kushton afërsisht 80 miliardë CN¥ (11.4 miliardë dollarë), aeroporti shtrihet në 2,679 hektarë (6,620 hektarë) dhe përmban terminalin më të madh në botë të aeroportit me një ndërtesë me një sipërfaqe prej 700,000 m 2 . I projektuar nga Zaha Hadid Architects dhe ADPI, terminali është i njohur për formën e tij të yjeve të detit, i cili rrit efikasitetin dhe minimizon distancat e ecjes për pasagjerët.

Daxing shërben si një qendër kryesore për linjat ajrore të aleancës SkyTeam dhe disa anëtarë të Oneworld, me katër pista civile dhe një ushtarake. Ai u ndërtua për të lehtësuar mbipopullimin në Aeroportin Ndërkombëtar të Pekinit dhe është pozicionuar në mënyrë strategjike pranë disa zonave kryesore urbane, duke përfshirë Tianjin dhe Hebei. Aeroporti ka vendosur standarde të larta në dizajn dhe funksionalitet, duke fituar çmime të shumta nga Këshilli Ndërkombëtar i Aeroporteve për masat higjienike dhe përsosmërinë e përgjithshme. Ndërsa vazhdon të zgjerohet, Daxing pritet të trajtojë deri në 120-200 milionë pasagjerë në vit, duke e bërë atë potencialisht aeroportin më të ngarkuar në botë.

8. Aeroporti Ndërkombëtar i Orlandos (MCO) – 46.9 km2

Aeroporti Ndërkombëtar i Orlandos (MCO), i vendosur 6 milje në juglindje të qendrës së Orlandos, Florida, është aeroporti më i ngarkuar në shtet dhe i shtati më i ngarkuar në Shtetet e Bashkuara. Ai zë 11,605 hektarë, duke e bërë atë një nga aeroportet më të mëdha tregtare për nga sipërfaqja tokësore në SHBA. Aeroporti shërben si një qendër kryesore për Breeze Airways, Frontier Airlines, Southwest Airlines dhe Spirit Airlines, me Southwest që është transportuesi më i madh. MCO është një portë e rëndësishme ndërkombëtare për rajonin e Floridës, duke ofruar mbi 850 fluturime ditore në 44 linja ajrore në 135 destinacione vendase dhe ndërkombëtare. Fillimisht Baza e Forcave Ajrore McCoy, aeroporti u ripërdor për përdorim civil pas mbylljes së tij në 1975 dhe ruan kodin MCO nga ditët e tij ushtarake. Ai është rritur ndjeshëm, i nxitur nga statusi i Orlandos si një destinacion kryesor turistik, i theksuar më tej nga afërsia me Walt Disney World dhe atraksione të tjera.

9. Aeroporti Ndërkontinental Xhorxh Bush (IAH) – 44,5 km2

Aeroporti Ndërkontinental Xhorxh Bush (IAH) në Hjuston, Teksas, shërben si porta kryesore ndërkombëtare për zonën e Hjustonit të Madh. I hapur në vitin 1969 dhe fillimisht i quajtur Aeroporti Ndërkontinental i Houston, ai u riemërua në 1997 për nder të George HW Bush, presidentit të 41-të të SHBA-së. Aeroporti ndodhet në mënyrë strategjike rreth 23 milje në veri të qendrës së Hjustonit, midis shteteve kryesore ndërshtetërore dhe ka qasje të drejtpërdrejtë në rrugën Hardy Toll.

Me një sipërfaqe prej 10,000 hektarësh, IAH është një nga aeroportet më të mëdhenj për nga sipërfaqja tokësore në SHBA dhe funksionon si një qendër e rëndësishme për United Airlines. Ai lehtëson shumë fluturime vendase dhe ndërkombëtare, duke e bërë atë më të ngarkuarin në Teksas për trafikun ndërkombëtar dhe të dytin më të ngarkuar në përgjithësi në shtet. Aeroporti ka një histori të pasur, duke funksionuar fillimisht si bazë e Forcave Ajrore McCoy përpara se të kalonte në përdorim komercial. Gjatë dekadave, ai është zgjeruar ndjeshëm, duke ofruar shërbime të gjera fluturimi që përfshijnë transportues të mëdhenj nga e gjithë bota.

10. Shanghai Pudong International (PVG) – 40 km2

Aeroporti Ndërkombëtar i Shanghait Pudong (PVG), që shërben si një nga dy aeroportet kryesore për Shangain, Kinë, mbulon një sipërfaqe të madhe prej 40 kilometrash katrorë (10,000 hektarë) dhe ndodhet rreth 30 km në lindje të qendrës së qytetit. Kryesisht duke shërbyer fluturime ndërkombëtare së bashku me një numër më të vogël fluturimesh të brendshme, PVG është qendra kryesore për China Eastern Airlines dhe Shanghai Airlines dhe një qendër e rëndësishme për Air China dhe linjat e tjera ajrore kryesore. Ai gjithashtu funksionon si një qendër e rëndësishme ngarkesash për Azi-Paqësorin, duke pritur operacione për kompanitë kryesore të logjistikës si FedEx, UPS dhe DHL.

Që nga inaugurimi i tij më 1 tetor 1999, Aeroporti Pudong ka pësuar zgjerime të konsiderueshme për të rritur kapacitetin dhe objektet e tij. Aeroporti fillimisht filloi me një pistë të vetme dhe është zgjeruar në katër pista operative, me një të pestën dhe të gjashtën në ndërtim. Kapaciteti i tij i trajtimit të pasagjerëve është vendosur gjithashtu të rritet nga 60 milionë në 80 milionë në vit pas përfundimit të një terminali të tretë dhe një terminali të ri satelitor. Që nga viti 2023, ai trajtoi mbi 54 milionë pasagjerë, duke e bërë atë portën më të ngarkuar ndërkombëtare në Kinën kontinentale dhe një lojtar të rëndësishëm në trafikun ajror global.

11. Aeroporti Ndërkombëtar i Kajros (CAI) – 37 km2

Aeroporti Ndërkombëtar i Kajros (CAI), i vendosur në Heliopolis, rreth 15 kilometra në verilindje të zonës së biznesit të Kajros, është aeroporti kryesor ndërkombëtar i Egjiptit dhe më i ngarkuari në Afrikë. I shtrirë përafërsisht 37 kilometra katrorë, ai shërben si qendra kryesore për EgyptAir dhe Nile Air, midis linjave të tjera ajrore. Aeroporti ka rrënjë të rëndësishme historike, i themeluar fillimisht gjatë Luftës së Dytë Botërore nga Forcat Ajrore të Ushtrisë së Shteteve të Bashkuara si Baza e Forcave Ajrore Field John Payne. Ai funksionoi si një qendër komanduese kritike e transportit ajror që lidhet me destinacione të shumta globale.

Pas luftës, objekti iu dorëzua Autoritetit të Aviacionit Civil dhe u shndërrua në Aeroport Ndërkombëtar të Kajros në vitin 1963, duke zëvendësuar aeroportin e vjetër Heliopolis. Menaxhuar nga Kompania Holding Egjiptiane për Aeroportet dhe Navigacionin Ajror, Cairo International ka parë zgjerime të ndryshme, duke përfshirë zhvillimin e Terminalit 1, i cili u përurua në vitin 1963 nga Presidenti Gamal Abdel Nasser. Ky terminal ka pësuar disa rinovime për të rritur përvojën dhe kapacitetin e pasagjerëve, duke akomoduar një numër në rritje të fluturimeve dhe transportuesve ndërkombëtarë. Aeroporti përmban gjithashtu “Konceptin e qytetit të aeroportit”, i cili përfshin objekte tregtare dhe argëtuese për udhëtarët dhe vizitorët.

12. Aeroporti Suvarnabhumi (BKK) – 32.4 km2

Aeroporti Suvarnabhumi, i vendosur në Bangkok, Tajlandë, është një qendër kryesore ndërkombëtare që mbulon një sipërfaqe prej 3,240 hektarësh (8,000 hektarë). Është aeroporti kryesor për Bangkok dhe shërben si një pikë kyçe jetike në Azinë Juglindore. U hap zyrtarisht më 28 shtator 2006, ai është bërë aeroporti më i ngarkuar në Tajlandë dhe një qendër e rëndësishme e ngarkesave ajrore. Aeroporti, emri i të cilit do të thotë “tokë prej ari”, funksionon si qendra kryesore për Thai Airways International dhe Bangkok Airways dhe shërben si bazë për Thai VietJet Air dhe Thai AirAsia.

Terminali, i projektuar nga Helmut Jahn, përmban terminalin e katërt më të madh në botë të aeroportit me një ndërtesë të vetme, i theksuar nga dizajni i tij bashkëkohor dhe kulla e kontrollit më e lartë në botë nga viti 2006 deri në vitin 2014. Aeroporti u ndërtua në atë që njihej si Cobra Swamp dhe përmban pajisje të avancuara që përfshijnë një gamë të gjerë shërbimesh të transportit të pasagjerëve të Zonës dhe Aeroportit. që synojnë nxitjen e logjistikës dhe tregtisë.

Aeroporti Suvarnabhumi nuk është vetëm një qendër kryesore e aviacionit, por edhe një vend i njohur për përdoruesit e mediave sociale dhe luan një rol të rëndësishëm në turizmin dhe ekonominë e Tajlandës. Ajo ka plane për zgjerimin e ardhshëm për të rritur kapacitetin dhe lehtësitë, duke ruajtur statusin e saj si një portë kyçe për në Azi dhe më gjerë.

13. Aeroporti i Parisit Charles de Gaulle (CDG) – 32.3 km2

Aeroporti i Parisit Charles de Gaulle, i njohur gjithashtu si Aeroporti Roissy, është aeroporti më i madh ndërkombëtar në Francë dhe një nga më të mëdhenjtë në Evropë, duke mbuluar 32.38 kilometra katrorë. E vendosur në Roissy-en-France, 23 km në verilindje të Parisit, ajo u përurua në vitin 1974 dhe u emërua pas presidentit francez Charles de Gaulle. Si një qendër kryesore, ajo shërben si bazë kryesore për Air France dhe pret transportues të tjerë të mëdhenj në tre aleanca. Në vitin 2024, CDG trajtoi 70.29 milionë pasagjerë dhe 460,916 lëvizje avionësh, duke e bërë atë aeroportin e nëntë më të ngarkuar në botë dhe më të ngarkuarin në Bashkimin Evropian. Ai gjithashtu kryeson Evropën në trafikun e mallrave, duke menaxhuar mbi 2.1 milionë tonë në vitin 2019. Aeroporti është i njohur për lehtësirat e tij të gjera të shpërndara në tre terminale, me Terminalin 3 që pret linja ajrore me kosto të ulët. I dukshëm për zonën e tij të madhe, CDG vazhdon të luajë një rol vendimtar në trafikun ajror global dhe evropian.

14. Aeroporti Adolfo Suarez Madrid-Barajas (MAD) – 30,5 km2

Aeroporti Adolfo Suarez Madrid-Barajas, aeroporti kryesor ndërkombëtar që i shërben Madridit, Spanjë, shtrihet në 3,050 hektarë (7,500 hektarë), duke e bërë atë aeroportin e dytë më të madh në Evropë për nga zona pas Parisit Charles de Gaulle. E themeluar në vitin 1931, ajo ndodhet në afërsi të rrethit financiar të Madridit dhe qendrës historike. I emëruar pas Adolfo Suarez, kryeministrit të parë të Spanjës pas Frankos, aeroporti është një qendër vendimtare që lidh Evropën me Amerikën Latine dhe ka mbajtur 61.8 milionë pasagjerë në 2019, duke u renditur si i pesti më i ngarkuar në Evropë.

Madrid-Barajas përmban katër pista dhe pesë terminale pasagjerësh, duke lehtësuar fluturime të gjera vendase dhe ndërkombëtare. Ajo shërben si bazë primare për Iberia dhe Air Europa, duke ndikuar ndjeshëm në trafikun e saj, ku Iberia zë mbi 40% të aktivitetit të saj. Terminali modern 4 i aeroportit, i inauguruar në vitin 2006, shquhet për dizajnin e tij arkitektonik që synon të përmirësojë përvojën e pasagjerëve nëpërmjet ndriçimit natyror dhe shërbimeve efikase.

Historikisht, Barajas ka pësuar zgjerime të konsiderueshme, duke përfshirë terminale dhe pista të reja në vitet 2000 për të akomoduar numrin në rritje të pasagjerëve dhe avionë më të mëdhenj si Airbus A380. Zhvillimet e fundit përfshijnë planet për të zgjeruar kapacitetin në 80 milionë pasagjerë çdo vit deri në vitin 2026, duke reflektuar rolin e saj të vazhdueshëm si një qendër kryesore e aviacionit në Evropë.

15. Aeroporti Ndërkombëtar i Dubait (DXB) – 29 km2

Aeroporti Ndërkombëtar i Dubait (DXB), i vendosur në rrethin Al Garhoud të Dubait, Emiratet e Bashkuara Arabe, është aeroporti kryesor ndërkombëtar që i shërben Dubait. Që nga viti 2024, ai renditet si aeroporti i dytë më i ngarkuar në botë për nga trafiku i pasagjerëve dhe ruan statusin e tij si më i ngarkuari për pasagjerët ndërkombëtarë. Aeroporti shtrihet në 2,900 hektarë (7,200 hektarë) dhe përfshin terminalin më të madh në botë sipas hapësirës, ​​Terminalin 3. DXB është një qendër kryesore për Emirates Airlines, e cila trajton 51% të trafikut të pasagjerëve dhe është vendimtare për ngarkesat, strehimin e qendrave rajonale për korrierët kryesorë si FedEx, UPS dhe DHL.

Origjina e aeroportit daton në vitin 1937 kur shërbeu si bazë për anijet fluturuese përpara se të kalonte në një aeroport komercial. Ndërtimi u iniciua në vitin 1959 nga Sheikh Rashid bin Saeed Al Maktoum. I hapur zyrtarisht në vitin 1960, aeroporti ka pësuar zgjerime të konsiderueshme, duke përfshirë futjen e sistemit më të madh të energjisë diellore në botë në një aeroport në vitin 2019.

Emirates operon ekskluzivisht nga Terminali 3, duke kontribuar ndjeshëm në operacionet e aeroportit së bashku me Flydubai. Në vitin 2023, DXB trajtoi 87 milion pasagjerë dhe 1.81 milion ton ngarkesë dhe pa 416,405 lëvizje avionësh. Planet për rritjen e ardhshme përfshijnë mbylljen e DXB pas zgjerimit të aeroportit Al Maktoum, i cili do të marrë përsipër operacionet e tij./WorldAtlas

Artikujt më të kërkuar

0
Would love your thoughts, please comment.x
()
x