15.5 C
Tirana
27 / 10 / 2025

Stacionet më të thella të metrosë në botë

Ndërsa shumica e rrjeteve të metrosë urbane zhyten vetëm disa kate nën nivelin e rrugës, disa përjashtime të habitshme zhyten mbi njëqind metra nën tokë. Faktorë të tillë si terreni i thyer, brigjet e larta të lumenjve, zhvillimi i dendur urban dhe ruajtja e rreptë e vendeve historike i detyrojnë inxhinierët të hapin tunele më të thella për të akomoduar linjat e metrosë. Rezultati? Stacione të jashtëzakonshme që kanë dizajne të ndërlikuara, sisteme kolosale të shkallëve lëvizëse dhe metoda ndërtimi më të avancuara.

Nga brigjet e larta të lumit të Kievit – shtëpia e stacionit ikonik Arsenalna – te kodrat e larta të Chongqing, ku stacioni Hongyancun pretendon titullin e metrosë më thellë në botë, këto mrekulli nëntokësore janë bëma të inxhinierisë moderne. Më poshtë, ne do të eksplorojmë disa nga stacionet më të thella të metrosë në Tokë.

10. Stacioni i Sheshit Lenin – 67 metra

Shkallët lëvizëse në stacionin Ploshchad Lenina, St. Petersburg, Rusi

Ploshchad Lenina është një stacion në linjën Kirovsko-Vyborgskaya të metrosë së Shën Petersburgut , i vendosur 67 metra nën tokë. I hapur më 1 qershor 1958, ai fillimisht u emërua pas stacionit të Finlandës aty pranë përpara se të riemërohej për të pasqyruar afërsinë e tij me Sheshin Lenin. Hapësira sipërfaqësore, e integruar në terminalin hekurudhor Finlyandsky, përmban një mozaik që përkujton fjalimin e Leninit të vitit 1917. Projektuar nga arkitekti AK Andreev, dizajni i shtyllës së thellë nëntokësore të stacionit pasqyron një largim nga teprimet arkitekturore staliniste, duke zgjedhur një estetikë më të thjeshtë me një skemë ngjyrash të kuqe dhe të bardhë. Në vitin 2006, ndriçimi i stacionit u përditësua, duke ndryshuar ndjeshëm atmosferën e tij vizuale.

9. Uashington Park Station – 79 metra

Platforma drejt perëndimit në stacionin Washington Park

Stacioni Washington Park, i vendosur 260 këmbë (79 metra) nën tokë, është stacioni më i thellë i tranzitit në Amerikën e Veriut dhe i vetmi stacion plotësisht nëntokësor në sistemin MAX Light Rail të Portlandit. I hapur në shtator 1998 si pjesë e zgjerimit Westside MAX, ai shërben si një qendër vendimtare që lidh atraksionet kryesore si kopshti zoologjik i Oregon dhe Qendra Botërore e Pyjeve. Ky stacion është projektuar për të lehtësuar mbipopullimin dhe për të përmirësuar aksesin në vendet kryesore në Portland. Dizajni përfshin një afat kohor gjeologjik dhe ruan një temperaturë mesatare natyrore prej 10 °C (50 °F) gjatë gjithë vitit për shkak të thellësisë dhe strukturës së shkëmbinjve përreth. Ai gjithashtu përmban ashensorë me shpejtësi të lartë dhe murale në shkallë të gjerë, duke rritur tërheqjen e tij arkitekturore dhe funksionale.

8. Park Pobedy – 84 metra

Njerëzit në shkallët lëvizëse më të gjatë të Evropës në stacionin e metrosë Park Pobedy

Park Pobedy, një stacion i metrosë së Moskës që ndodhet në rrethin Dorogomilovo, dallohet për thellësinë 84 metra, duke e bërë atë stacionin më të thellë të metrosë në Moskë dhe një nga më të thellët në botë. Ai shërben si një shkëmbim për linjat Arbatsko-Pokrovskaya dhe Kalininsko-Solntsevskaya. Stacioni, i cili filloi ndërtimin në 1986 dhe u hap në 2003, përmban shkëmbim ndër-platformë midis këtyre dy linjave. Dizajni i tij përfshin shkallët lëvizëse më të gjata në Evropë, secila prej 126 metrash të gjatë, që duhen rreth tre minuta për t’u ngjitur. Arkitektura e stacionit karakterizohet nga skema ngjyrash të kundërta dhe mozaikë të mëdhenj që përshkruajnë ngjarje historike, të dizajnuara nga arkitektët Nataliya Shurygina dhe Nikolay Shumakov. Për më tepër, ndërtimi i tij përdori një metodë unike që përfshin blloqe çeliku të mbushura me beton, duke ulur ndjeshëm kostot.

7. Stacioni Admiralteyskaya – 86 metra

Turma në stacionin e metrosë Admiralteyskaya, Shën Petersburg, Rusi

Stacioni Admiralteyskaya, pjesë e linjës Frunzensko-Primorskaya të Metrosë së Shën Petersburgut, u hap më 28 dhjetor 2011, kryesisht për të lehtësuar mbipopullimin në stacionet e afërta dhe për të ofruar akses më të mirë në Hermitage dhe muzetë e tjerë. Fillimisht e planifikuar për Linjën Nevsko-Vasileostrovskaya, ndërtimi i saj u përball me vonesa për shkak të çështjeve të financimit dhe polemikave mbi vendndodhjen e saj të daljes, veçanërisht në lidhje me rëndësinë historike të vendit të zgjedhur. Stacioni, i vendosur pranë ndërtesës së Admiralty, është i dukshëm për thellësinë e tij, duke arritur 86 metra nën tokë, duke e bërë atë stacionin më të thellë të metrosë në Shën Petersburg. Kompleksi i tij përfshin dy shkallë lëvizëse, ku më i gjati është 125 metra, duke çuar në një nivel të ndërmjetëm përpara se të zbresë më tej.

6. Universytet (metroja e Kievit)

Universiteti, Kiev, Ukrainë

Stacioni Universytet, pjesë e Linjës Sviatoshynsko-Brovarska të Metrosë së Kievit, u hap më 6 nëntor 1960. I emëruar pas Universitetit Kombëtar Taras Shevchenko aty pranë të Kievit, ky stacion dallohet për arkitekturën e tij të shtyllës së parë që të kujton dizajnet staliniste nga Moska dhe Shën Petersburgu i viteve 1950. Ai përmban shtylla të kuqe mermeri me buste mermeri të bardhë të figurave të shquara ukrainase dhe ruse, megjithëse ato me origjinë ruse u mbuluan gjatë pushtimit rus të Ukrainës në vitin 2022. Dizajni i stacionit përfshin llamba të fshehura për ndriçim, mure të stolisur me pllaka portokalli dhe dysheme me granit në modele tradicionale ukrainase. Universytet është përdorur si strehë për bomba dhe mban statusin e një monumenti arkitekturor.

5. Stacioni Hongtudi – 94,47 metra

Chongqing Rail Transit – Hongtudi

Stacioni Hongtudi, i vendosur në distriktin Jiangbei, Chongqing, Kinë , shërben si një ndërkëmbim për Linjat 6 dhe 10 të tranzitit hekurudhor Chongqing. Veçanërisht, ai renditet ndër stacionet më të thella të metrosë në botë me nivelin e tij më të ulët në 94 metra nën tokë. Fillimisht u hap në vitin 2012 me platformat e Linjës 6 në mbi 60 metra thellësi, stacioni e zgjeroi thellësinë e tij në 94 metra me prezantimin e platformave të Linjës 10 në 2017. Kjo thellësi më parë e poziciononte atë ndër më të thellat në nivel global, përpara se të tejkalohej nga 116 metra e stacionit Hongyancun. Kompleksi i stacionit, për shkak të thellësisë dhe vëllimeve të larta të transferimit, është i pajisur me mbi 91 shkallë lëvizëse për të lehtësuar lëvizjen në planin e tij të gjerë.

4. Golden Gate – 96,5 metra

Zoloti Vorota Metro në Ukrainë

Zoloti Vorota, një stacion në linjën Syretsko-Pecherska të Metrosë së Kievit, u hap më 31 dhjetor 1989. I emëruar sipas Portës së Artë historike aty pranë, stacioni shquhet për thellësinë e tij, i vendosur 96.5 metra nën tokë. Ai shërben si një stacion transferimi në stacionin Teatralna në linjën Sviatoshynsko-Brovarska. Stacioni përmban një dizajn unik që i ngjan një tempulli të lashtë Kievan Rus, një largim nga plani origjinal utilitar, falë arkitektëve Borys dhe Vadym Zhezherin së bashku me Mykola Zharikov. Ai shfaq 80 pjesë mozaiku që përshkruajnë historinë e Rusisë së Kievit, duke e fituar atë njohjen si një nga stacionet më mbresëlënëse të metrosë në Evropë. Stacioni u përshtat gjithashtu si një strehë për bomba gjatë pushtimit rus të Ukrainës në vitin 2022 .

3. Arsenalna (metroja e Kievit) – 105,5 metra

Shkallë lëvizëse në Arsenalna, në Metro të Kievit

Stacioni Arsenalna, në linjën Sviatoshynsko-Brovarska të Metrosë së Kievit, është i rëndësishëm si stacioni i tretë më i thellë në botë me 105.5 metra. E hapur gjatë fazës fillestare të linjës, ajo përmban një dizajn të pazakontë pa një konkurs qendror, që ngjan me paraqitjet e metrosë së Londrës. Arkitektura unike e trevave me shtylla të stacionit, e projektuar nga G Granatkin, S Krushynsky dhe N Shchukina, përfshin vetëm shtylla dekorative për shkak të kushteve sfiduese të tokës dhe çështjeve të hidroizolimit. I emëruar pas Fabrikës së Arsenalit të Kievit aty pranë, tani Muzeu i Arsenalit Mystetskyi, Arsenalna u caktua si një monument arkitektonik me rëndësi lokale në vitin 1986. Ajo shërbeu gjithashtu si një strehë për bomba gjatë pushtimit rus të Ukrainës në vitin 2022. Sistemi i gjerë i shkallëve lëvizëse i stacionit është një nga zbritjet më të thella të Kievit.

2. Metro Pyongyang – 110 metra

Metro Pyongyang, sistemi i shpejtë i tranzitit në Pyongyang, Koreja e Veriut

Metroja e Phenianit, që i shërben kryeqytetit të Koresë së Veriut , përbëhet nga dy linja dhe është ndër metrotë më të thella në botë, me gjurmë mbi 110 metra të thella, duke lejuar stacionet të dyfishohen si strehë bombash. Filluar në vitin 1965 dhe lançuar midis 1969 dhe 1972 nën drejtimin e Kim Il Sung, metroja përmban stacione të tilla si Puhŭng dhe Yŏnggwang, të cilat u shtuan në vitin 1987. Ajo funksionon thellë nën tokë pa asnjë seksion mbi tokë, duke mbajtur një temperaturë platforme prej 18 °C (64 °F) në vit. Ndërtimi përfshinte ndihmë teknike kineze, veçanërisht në instalimin e pajisjeve elektrike dhe shkallëve lëvizëse. Aktualisht, metroja po i nënshtrohet përditësimeve dhe zgjerimeve të mundshme, me mjetet e saj lëvizëse të përbërë kryesisht nga modele të rinovuara nga U-Bahn i Berlinit. Sistemi ka gjithashtu një muze kushtuar historisë dhe ndërtimit të tij.

1. Stacioni Hongyancun – 116 metra

Stacioni Hongyancun

Stacioni Hongyancun në Linjën 9 të Tranzitit Hekurudhor Chongqing, Kinë, mban titullin e stacionit më të thellë të metrosë në botë me pikën e tij më të thellë në 116 metra nën tokë. I hapur në vitin 2022 në distriktin Yuzhong, ai tejkaloi rekordin e mëparshëm të stacionit Arsenalna të Kievit. Ai gjithashtu lidhet me Linjën 5 që nga nëntori 2023. Stacioni ka një ndryshim të rëndësishëm vertikal në lartësi prej 141 metrash midis dy hyrjeve të tij. Për të lundruar në këtë thellësi, pasagjerët përdorin sisteme të gjera shkallësh lëvizëse ose vendkalime lëvizëse, të cilave u duhen deri në 8 minuta për të arritur platformat, duke shfaqur strukturën unike dhe të shtrirë nëntokësore të stacionit./WorldAtlas

Artikujt më të kërkuar

0
Would love your thoughts, please comment.x
()
x